Η Μαργαρίτα Παπαντώνη και ο Δημήτρης Κάτσης μιλούν στο Theater Stage

Οι δύο νεαροί ηθοποιοί πρωταγωνιστούν στην παράσταση "Ευγενία ντε Φρανβάλ" η οποία ανεβαίνει στο Θέατρο Vault.Μας μιλούν για το ρόλο που υποδύονται καθώς και για το χώρο του θεάτρου γενικότερα.


       «Ευγενία ντε Φρανβάλ» .Μιλήστε μας γι αυτήν τη συνεργασία και για τους ρόλους τους οποίους ερμηνεύετε στην παράσταση.

Μαργαρίτα:Με τα παιδιά είμαστε φίλοι από τα χρόνια της σχολής και θέλαμε να συνεργαστούμε. Βρήκαμε το κείμενο και δουλέψαμε πάνω σε αυτό περίπου ένα χρόνο. Κατά τη διάρκεια των προβών συνέβησαν  άσχημα γεγονότα σχεδόν σε όλους μας και το ότι καταφέραμε να ανέβει αυτή η παράσταση είναι κάτι που με κάνει ιδιαίτερα περήφανη. Μια πολύ πολύ ωραία συνεργασία! O ρόλος που ερμηνεύω είναι η Ευγενία, ένα αθώο πλάσμα, το οποίο ο πατέρας του μόλις γεννήθηκε το πήρε από τη μητέρα του και το μεγάλωσε με τα δικά του αξιώματα, με απόλυτη ελευθεριότητα, χωρίς ηθικές και θρησκευτικές αρχές, καταφέρνοντας να κάνει την κόρη του ένα τέρας όμοιο με εκείνον.
Δημήτρης:Από τις πλέον ομαλές και ευχάριστες συνεργασίες. Μεγάλο μέρος των συνεργατών ιδιαίτερα κοντινοί. Στην παράσταση αυτή υποδύομαι τον Βαλμόν και τον Μεσιέ ντε Κλερβίλ. Ο Βαλμόν αναλαμβάνει το ρόλο του γόη, προκειμένου να σαγηνεύσει τη σύζυγο του φίλου του, ενώ ο Κλερβίλ είναι ο αμέμπτου ηθικής κληρικός που αναλαμβάνει να συνετίσει την Ευγενία και τον πατέρα της, με σκοπό τη διακοπή της μεταξύ τους αιμομικτικής σχέσης.


       Πόσο επίκαιρο πιστεύετε πως είναι ένα έργο γραμμένο το 1788;

Μαργαρίτα:Ο Μαρκήσιος ντε Σαντ είναι συγγραφέας και φιλόσοφος. Οι προβληματισμοί του και τα θέματα που θίγει στο κείμενο, κοινωνικά και θρησκευτικά, δεν παύουν ποτέ να είναι επίκαιρα.
Δημήτρης:Βρίσκω πως ο τρόπος που χειρίζονται τους προβληματισμούς τους οι χαρακτήρες δεν διαφέρει ιδιαίτερα από τον αντίστοιχο της εποχής μας, ειδικά όσον αφορά τα συγκεκριμένα θέματα τα οποία θίγονται στο έργο. Και επίσης θεωρώ πως η κοινωνική τάξη στην οποία ανήκει το ζευγάρι των πρωταγωνιστών έχει το αντίστοιχό της στην εποχή μας και μου φαίνεται πολύ πιθανόν η καθημερινότητα μιας μερίδας αυτών να είναι ανάλογη αυτής των χαρακτήρων του έργου. Ακόμα πιστεύω πως το λογοτεχνικό ύφος της γραφής του Μαρκήσιου ντε Σαντ είναι ακόμα ικανό να γοητεύσει.


Τι σας στέρησε η οικονομική κρίση προσωπικά και κοινωνικά;

Μαργαρίτα:Αυτό που μου έχει στερήσει είναι μια ασφάλεια και άνεση, να μπορέσω να ακολουθήσω τα θέλω μου χωρίς το τρομακτικό άγχος της επιβίωσης.
Δημήτρης:Αν υποθέσουμε ότι προ οικονομικής κρίσης βάδιζα σε ένα τούνελ από το οποίο οραματιζόμουν πως θα μπορούσα να βγώ περπατώντας από την έξοδο, τώρα η έξοδος μου φαίνεται σαν τρύπα από καρφίτσα.


       Ένα κωμικοτραγικό περιστατικό που σας συνέβη πάνω στη σκηνή;

Μαργαρίτα:Ένα πρόσφατο είναι ένα σαρδάμ που έκανα στις “Φυλακισμένες”, σε μια δραματική σκηνή έπρεπε να πω: “Να πάω να φέρω φάρμακο να βάλουμε στην πληγή;” Αυτό που εκείνο το βράδυ κατάφερε να βγει από το στόμα μου ήταν: “να φάω να φέρω...” Το διόρθωσα γρήγορα αλλά οι συνάδελφοί μου ακόμα γελάνε μ'αυτό και μου το θυμίζουν σε κάθε ευκαιρία!
Δημήτρης:Είχαμε δύο ημέρες πρόβας για να διαμορφώσουμε μια παράσταση χωρίς τον κεντρικό ρόλο, μοιράζοντας κατά κάποιο τρόπο και τα λόγια και τη δράση του στους υπόλοιπους ρόλους. Συνάδελφοι γράψανε μέχρι και λόγια πάνω σε κουτιά που θα διάβαζαν επί σκηνής. Στην παράσταση θυμόμασταν “περίπου” τι έπρεπε να κάνουμε... Και όλα αυτά εκτός Ελλάδας.


       Ποιο θεωρείτε πως είναι το μυστικό ενός ηθοποιού για να μπει στο «πετσί» του ήρωα που ερμηνεύει;

Μαργαρίτα:Θεωρώ πως το σημαντικότερο είναι να διαβάσει και να κατανοήσει πολύ καλά το έργο και το ρόλο του. Από κει και πέρα η φαντασία, το συναίσθημα αλλά και πολύ προσεκτικοί υπολογισμοί σε κάθε λέξη και κίνηση.
Δημήτρης:Η επαρκής μελέτη για τον προσδιορισμό του κοινωνικού προτύπου από το οποίο ο ήρωας εμπνεύστηκε καθώς και του λειτουργικού του ρόλου στο έργο και την παράσταση. Η προσεκτική επιλογή και στοχευμένη όξυνση και εξέλιξη των εκφραστικών μέσων που θα χρησιμοποιήσει ο ηθοποιός για να αναδείξει τα προηγούμενα όσο το δυνατόν πιο ανάγλυφα, με όσο το δυνατόν λιγότερη περιττή προσπάθεια στην παράσταση.

       Υπάρχει κάτι που αντιπαθείτε στο θέατρο;

Μαργαρίτα:Κάτι που δεν μ'αρέσει είναι κάποιες συμπεριφορές που έχω συναντήσει, κάτι το οποίο υπάρχει σε όλους τους χώρους εργασίας φυσικά. Επίσης η αβεβαιότητα αυτού του επαγγέλματος... αυτή βέβαια είναι και η γοητεία του.
Δημήτρης:Θα προτιμούσα να πω ότι με ενοχλούν και όχι ότι αντιπαθώ κάποια πράγματα, ορισμένες φορές, αλλά νομίζω πως με ενοχλούν σε οποιοδήποτε περιβάλλον και όχι μόνο στο θέατρο.


       Εκτός από την παράσταση «Ευγενία ντε Φρανβάλ» ετοιμάζετε κάποια άλλη δουλειά για τους επόμενους μήνες;

Μαργαρίτα:Έτοιμη δουλειά όχι, υπάρχουν όμως σκέψεις και ιδέες που περιμένουν να υλοποιηθούν!
Δημήτρης:Υπάρχουν κάποιες ιδέες και σχέδια πάνω στα οποία εργάζομαι αλλά είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο για να επεκταθώ...


Σχόλια