Παναγιώτα Αβραμοπούλου: "Αντιμετωπίζω το θέατρο ως έναν καθρέφτη της κοινωνίας μας"

 



Η Παναγιώτα Αβραμοπούλου μιλάει στο Theater Stage για την παράσταση «Darknet» στην οποία υπογράφει τη μετάφραση και  πρωταγωνιστεί. Μία παράσταση για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που έχουν κατακλύσει την καθημερινότητά μας.

Πείτε μας δύο λόγια για την παράσταση «Darknet» που ανεβαίνει στο θέατρο 104.

Το «Darknet» της Rose Lewenstein διαπραγματεύεται το αμφιλεγόμενο ζήτημα του κατά πόσο η τεχνολογία και τα μέσα μαζικής δικτύωσης έχουν θετική ή αρνητική επιρροή στη ζωή μας. Σε έναν κόσμο όπου τα δεδομένα μας ανταλάσσονται με συνάλλαγμα που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για την επιβίωση, τη πολυτέλεια, τη μόρφωση και την υγεία μας, το «Darknet» μας φέρνει αντιμέτωπους με τις επιλογές που κάνουμε και τις συνέπεις αυτών για να έχουμε μια πιο άνετη ζωή.

Τι ήταν αυτό που σας ώθησε στο να δουλέψετε πάνω στο συγκεκριμένο έργο της Rose Levenstein; 

Αντιμετωπίζω το θέατρο ως έναν καθρέφτη της κοινωνίας μας. Η τεχνολογία είναι ένα από τα πιο επίκαιρα θέματα που ερχόμαστε σε καθημερινή επαφή πλέον. Smart phone, smart tv, tablet, laptop, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας. Τα επαγγέλματα, η επικοινωνία μας με τους άλλους ανθρώπους, η μόρφωση, τα οικονομικά μας, η διασκέδαση μας, όλα γυρίζουν γύρω από το internet και τις ηλεκρονικές συσκευές. Αυτό καμιά φορά με τρομάζει και το «darknet» ήταν το μέσο για μπορέσω να επικοινωνήσω αυτή μου την ανησυχία και το προβληματισμό με τον υπόλοιπο κόσμο.

Σε τι βαθμό πιστεύετε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ελέγχουν την προσωπική μας ζωή;

Προσωπικά δεν είμαι ένας άνθρωπος που ασχολείται και περνάει πολύ χρόνο στα μέσα μαζικής δικτύωσης αλλά και γενικά στο κινητό μου. Κάνοντας όμως την έρευνα για το έργο, παρακολουθώντας ντοκιμαντέρ επί του θέματος και περνώντας χρόνο στο tik tok παρατήρησα οτι ασκείται τεράστια επιρροή στους χρήστες. Οτι πολύ εύκολα όλο αυτό μετατρέπεται σε εθισμό και δε μου φαίνεται καθόλου παράλογο. Ο εκάστοτε άνθρωπος βρίσκει το χώρο και την ελευθερία να είναι όποιος θέλει και να λέει οτι θέλει χωρίς περιορισμό. Αυτό προσδίδει και κάποια μορφή εξουσίας. Όλοι έχουμε ανάγκη για αποδοχή και προβολή και στα μέσα μαζικής δικτύωσης αυτό γίνεται πολύ γρήγορα και πολύ εύκολα. Αυτό δε σημαίνει φυσικά οτι είναι πάντα για θετικό σκοπό. «Δεν έχουμε εξελιχθεί για να παίρνουμε έγκριση κάθε πέντε λεπτά από την κοινωνία» αναφέρει ο Τρίσταν Χάρις στο Κοινωνικό Δίλλημα.


Πως είναι η συνεργασία σας με την ομάδα Επυρροή;

Την ομάδα «Ε-ΠΥΡ-ΡΟΗ» τη δημιούργησα τον Ιούλιο του 2023 με σκοπό να δραστηριοποιείται κυρίως με παραστάσεις στο χώρο του θεάτρου αλλά και γενικότερα με δράσεις γύρω από το κόσμο της τέχνης. Είχα πάντα την ανάγκη να ανήκω σε μία ομάδα καθώς πιστεύω στη δύναμη του συνόλου. Όλοι οι συνεργάτες της ομάδας από τους ηθοποιούς, (Λίλη Τέγου, Χρυσούλα Σταμπολάκη, Αγγελική Κυρκοπούλου, Νεφέλη Πιτσή, Θοδωρή Λουφόπουλο και Νικόλα Χατζηβασιλειάδη) ως τους συντελεστές (Μελίνα Μάσχα, Σπυριδούλα Παπαγεωργίου και Στέφανο Παραμύθη) ήταν εξαιρετικοί και δουλέψαμε σε ένα πολύ ομαδικό κλίμα όπου ο κάθε ένας είχε τη δυνατότητα να εκφραστεί και να δημιουργήσει πάνω στο αντικείμενο του.   

Ανακαλύψατε κάτι καινούργιο για τον εαυτό σας μέσα από την επαφή σας με το έργο;

Από κάθε δουλειά ανακαλύπτεις κάτι καινούριο αν είσαι φυσικά ανοιχτός να δεχθείς τα ερεθίσματα και να παρατηρήσεις. Θα έλεγα οτι ως χαρακτήρας είμαι αρκετά ισχυρογνώμων για το τι είναι ‘καλό’ και τι ‘κακό’ και αυτό το έργο μου υπενθίμισε πάλι οτι πάντα υπάρχει κάτι πίσω από αυτό που βλέπουμε και οτι δεν υπάρχει στη τελική ‘σωστό’ και ‘λάθος’, ‘δίκαιο’ και ‘άδικο’. Είναι απλά ο τρόπος που επιλέγει ο κάθε ένας μας να δει το κόσμο, φυσικά πάντα σε αναλογία του κοινωνικού του πλαισίου, του οικογενειακού του περίγυρου και των εμπειριών του.

Ετοιμάζετε κάποια άλλη δουλειά το επόμενο διάστημα;

Έχω πολλά στο μυαλό μου και στο τετράδιο των πλάνων μου. Από έργα που θέλω να φέρω, μαθήματα, σεμινάρια και άλλα πολλά. Προς το παρόν δίνω τη προσοχή μου στο «Darknet». Δε βιάζομαι, ένα βήμα τη φορά. Το σημαντικό είναι να απολαμβάνουμε και αυτά που χτίζουμε κάθε φορά.  

Επιμέλεια Γιάννης Σεβαστίκογλου

Σχόλια